Brussel, 12/12/2024 – SquareNuts SquareNuts | Gecertificeerd B Corp™️ Belgische referentiespeler in gepersonaliseerd textiel, gespecialiseerd in de creatie van werkkledij, promotietextiel en merchandisingoplossingen die innovatie, duurzaamheid en expertise combineren om merken te ondersteunen in hun visuele communicatie, kondigt aan dat het is toegetreden tot het kapitaal van MLD Product Media (MLD Concept)Dit partnerschap markeert een strategisch keerpunt voor beide bedrijven, die hun krachten bundelen met behoud van hun respectieve identiteit en waarden.

Boudewijn Delcour, Fabrice Casul, Paul Delcour. ©SquareNuts
Boudewijn Delcour, Fabrice Casul, Paul Delcour. ©SquareNuts

Een gedeelde visie voor ambitieuze ontwikkeling

Sinds haar oprichting heeft MLD zich gevestigd als een belangrijke speler in Wallonië, dankzij haar focus op kwaliteit en service. Maar om te voldoen aan nieuwe markteisen – met name op het gebied van duurzaamheidscertificeringen, hoogwaardige ERP en sourcing op maat – moest MLD een stap voorwaarts zetten.

“We moesten ofwel meerdere jaren investeren in deze transformatie, ofwel onze gedachten openstellen voor een strategisch partnerschap. SquareNuts kwam al snel naar voren als de ideale partner, die de middelen bood die nodig waren om deze uitdagingen aan te gaan en tegelijkertijd onze menselijke en ondernemende waarden deelde”, legt Fabrice Casul uit, CEO van MLD, die aandeelhouder en hoofd van zijn bedrijf blijft.

SquareNuts van zijn kant versterkt zijn aanwezigheid op de Waalse markt door een speler te integreren die uitblinkt in zijn vakgebied en een visie deelt die gericht is op kwaliteit en mensen.

Complementaire activa voor een duurzame toekomst

SquareNuts, geleid door Paul Delcour, heeft een solide reputatie opgebouwd op zijn textielexpertise, zijn duurzame ambitie en zijn efficiënte, menselijke team. Het bedrijf is B Corp gecertificeerd en biedt geïntegreerde oplossingen, van ontwerp en merchandising tot personalisatie en logistieke diensten.

“Deze investering in aandelen is niet alleen een kans voor SquareNuts, het is een echte samenwerking waarbij de sterke punten van elk van ons ons ons in staat stellen om samen verder te gaan. MLD brengt regionale expertise en diepgaande kennis van de markt van onschatbare waarde met zich mee, terwijl wij de tools en middelen leveren om de groei te ondersteunen”, aldus Paul Delcour.

Mensen in het hart van het project

Een essentieel aspect van dit partnerschap is het belang dat wordt gehecht aan mensen. Fabrice wilde graag de toekomst van zijn werknemers garanderen in deze nieuwe ontwikkelingsfase. Dit gedeelde engagement was een belangrijk element in de gesprekken.

“Mensen hebben altijd centraal gestaan in onze visie. Met SquareNuts ben ik er zeker van dat deze prioriteit niet alleen wordt gerespecteerd, maar zelfs versterkt. Samen creëren we een omgeving waarin de talenten van onze teams volledig tot bloei kunnen komen.” voegt Fabrice toe.

Een toekomstgericht partnerschap

Samen willen SquareNuts en MLD hun respectievelijke krachten bundelen om steeds meer innovatieve en verantwoorde oplossingen aan te bieden en zo hun positie in België en daarbuiten te consolideren. Deze samenwerking is een sterk voorbeeld van wat strategische en menselijke samenwerking kan bereiken in een voortdurend evoluerende markt.

Paul Delcour
CEO – SquareNuts

Fabrice Casul
CEO – MLD Product Media

Baudouin Delcour
Managing Partner – SquareNuts